Falkåsen filmfestival

I går arrangerte vi for første gang i historien "Falkåsen filmfestival". Stolte barn viste fram figurene de har laget og brukt i filmene de har produsert.


Wall of fame - rød løper på vei inn til kinoforestilling





Alle gjestene ble fotografert foran Hollywoodskiltet.


Filmvisning med popcorn. Filmene kan du se nederst i dette innlegget.




De aller minste barna på Lyngbakken (1-2 år) ble raskt opptatt av kattene de så ute i barnehagen. Katter var et gjennomgående tema i barnas lek og valg av litteratur fra biblioteket. Avdelingen skapte to rollefigurer, Karsten og Tommy, som har hatt et ekstra fokus på verdien inkluderende i møte med barna.  Undertittelen på prosjektet har vært "Våre katter kan kunsten å være sammen".


De eldste barna på Lyngbakken (2-3 år) har gjennom prosjektet jobbet med eventyret om skinnvotten. Eventyret handler om vennskap og tar for seg begrepene deling, samhandling og inkludering. Undertittelen på prosjektet ble dermed "Det er plass til alle i skinnvotten min".

Tyrihans (3-5 år) har hatt fokus på å skape en arena for gode relasjoner og samhandlingsnormer. Barn og voksne har undret seg rundt vennskap, følelser og de å alltid ha en lekevenn. Undertittelen for prosjektet var: "Jeg er inkluderende"

Med utgangspunkt i en eventyrfortelling satte barna på Tommeliten (3-6 år) egne ord på hvordan vennskapet mellom venner blir satt på prøve. Barna tok ulike perspektiver gjennom å sette ord på hvordan de hadde det. Undertittel på prosjektet: "Jeg ser, jeg føler, jeg forstår"

Filmene:


Liten base


Stor base



Tyrihans


Tommeliten