Det er fint å være meg

Sosial kompetanse handler om å kunne samhandle positivt med andre i ulike situasjoner. Dette utvikles kontinuerlig gjennom handlinger og opplevelser. Anerkjennende og støttende relasjoner er grunnlag for utvikling av sosial kompetanse (Årsplan, Falkåsen kunst - og kulturbarnehage 2016).

Falkåsen har tatt i bruk Være Sammen som er et kompetanseløft for tidlig innsats og endringsarbeid i barnehagen. Arbeidet med materiellet er satt inn i system. Stor base på Lyngbakken har fra september måned arbeidet med å styrke barnas egen identitet. Hvem er jeg?
Utgangspunktet vårt er boka "det er fint å være meg" som er en del av Være Sammen materiellet.

Vi leser boken "Det er fint å være meg".

Det er godt å få en kos av Regnbueløven. Vi deler og sender videre.



Regnbueløven har mange fine farger. Vi øver på fargen røøøøøøøød.

Hva kjennetegner meg? Barna plukker opp bilder av ting de setter pris på og de nærmeste personene i livet deres.



Det er stor stas å vise de andre barna.

Barna henger bildene selv opp med borrelås. De kan fritt tas ned for nærmere undersøkelser.